Titulní strana » Fotky s grafickými úpravami » Auta a další technika (grafické úpravy) //galerie.mobilmania.zive.cz/showphoto.php?photo=74469&cat=&ids=//galerie.mobilmania.zive.cz/showphoto.php?photo=74449&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Tatra 11

Tatra 11 byl malý automobil vyznačující se jednoduchou a odolnou konstrukcí, využívající páteřový nosný rám a výkyvné polonápravy vzadu. Vyráběn byl automobilkou Tatra v letech 1923 až 1926. Během tří let výroby bylo vyrobeno 3 540 vozů všech modifikací. Konstruktérem Tatry 11 byl Hans Ledwinka, který právě u T 11 poprvé použil základy takzvané tatrovácké koncepce, kterou automobilka používá u těžkých nákladních automobilů Tatra až do dnešních dnů. Tatra 11 měla dvouválcový vzduchem chlazený plochý motor (tzv. „boxer“) s objemem 1 056 cm³, s rozvodem OHV a výkonem 8,8 kW (12 koní) při 2 500 až 2 800 otáčkách za minutu. Motor poháněl výkyvnou zadní nápravu přes čtyřstupňovou převodovku; její ovládací páka byla umístěna ve středu vozu. Přední náprava byla tuhá. Brzdy byly jen na zadní nápravě, na každé straně však byly zdvojené brzdové čelisti působící na jeden široký brzdový buben – jeden pár sloužil pro provozní a druhý pro ruční brzdu. Odpružení bylo řešeno listovými pružinami – vzadu s progresivní charakteristikou, vpředu byly doplněny třecím pákovým tlumičem. Celá konstrukce byla na svou dobu velmi pokroková a vynikala pevností a trvanlivostí při relativně nízké hmotnosti podvozku – 500 kilogramů. Hmotnost celého vozu byla jen 680 kg. Automobil dosahoval maximální rychlost okolo 70 km/h. Pro Tatru 11 byly navrženy a vyráběny různé druhy otevřených i uzavřených karosérií. Upravené vozy Tatra 11 továrna nasadila i do automobilových závodů, kde dosáhly mnohé úspěchy, hlavně s továrním jezdcem Aloisem Veřmirovským. Tatru 11 nahradil v roce 1926 inovovaný model Tatra 12, který se lišil především brzděnou přední nápravou a drobnými změnami mazání motoru.
SDÍLET TWEETNOUT KOMENTÁŘE
6
Fotomobil: Nokia 808 PureviewAutor: MetynLubiJoint
Datum: 25. 8. 2013Zobrazení: 2651×
Hodnocení: průměrná známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení
« další ·
Riley RMC (netiknetik) - LG Optimus One
Aero 30 (MetynLubiJoint) - Nokia 808 Pureview
Tatra 11 (MetynLubiJoint) - Nokia 808 Pureview
Zündapp KS 750 (MetynLubiJoint) - Nokia 808 Pureview
DKW F5 Meisterklasse (MetynLubiJoint) - Nokia 808 Pureview
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
zdenek sport
26. 8. 2013 12:04

nádherné fáro Thumbs Up!

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
freddy158158
26. 8. 2013 21:36

obsah předčí kvalitu .. nádherní plecháči :-*

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
SchuckeM
27. 8. 2013 01:15

Který je tvůj?

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
MetynLubiJoint
27. 8. 2013 01:43

Žádného nevlastním, ale mohly by na to letět holky Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
mark129
29. 8. 2013 15:35

pekny :-)

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
libca007
29. 8. 2013 21:23

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
Výrobce telefonu: Nokia Model telefonu: 808 PureView
Název souboru: tatra_11.jpg Velikost souboru: 216939 B
Datum/čas souboru: 2013:08:25 23:55:24 Datum/čas snímku: 2013:08:24 10:36:23
Rozlišení: 1028 x 671 Blesk: ne (auto)
Ohnisková vzdálenost: 8,0 mm Expoziční doba: 0,0020 s (1/502)
Clona: f/2,4 ISO: 64
Vyvážení bílé: manuální Light Source: Daylight